Despre sfârşitul anilor ’90 nu îmi amintesc decât un singur lucru: B.U.G. Mafia, trupa băieţilor de cartier
indignaţi şi supăraţi pe clasa conducătoare a ţării, dar nu numai. Le ştiam -
şi, probabil, încă le mai ştiu – cam toate albumele. Mă îmbrăcam, vorbeam şi speram
că trăiesc precum idolii: Mr. Juice, Uzzi şi Daddy Caddy. Jungla cartierului era
înlocuită - credeam pe atunci cu fermitate - de cea a seminarului. De fapt, era
o adevărată modă, în seminarul vâlcean, să le înveţi cât mai repede toate versurile
mafioţilor. Metoda? Simplu: caseta, un casetofon, butonul play-pause, hârtie, creion şi… multă răbdare. Ce să-i faci, pe atunci,
nu se găseau versurile pe Google!
Nu pierdeam nici o recreaţie fără să dăm spectacol în clasă. Trei dintre noi
eram fanatici: Metre – Mr. Juice, Danny – Uzzy şi subsemnatul – Caddy. Chiar ne
propusesem să formăm o trupă, G.R.A. (Gangsta
Rap Attack). Despre versurile noastre? Pline de substanţă, exemplu: „Aaa-yeah, peaun-peaun, yo-yo / Recită pentru
voi băieţii din ghetou…” s.a.m.d. Cum în seminar era la ordinea zilei să fii
tuns chilug - fapt ce ne ajuta pe toţi trei enorm -, nu ne mai rămăsese nimic altceva
de făcut, decât să ne radem cu briciul vreo cicatrice care să ne brăzdeze sprânceana
şi ţeasta. Pantalonii şi tricourile? XXL. Eşarfa? Legată pe frunte à la 2
Pac. Cerceii? La locul lor, în urechea stângă. N-ar strica şi câteva fotografii
din perioada evocată, nu? Mie-mi spuneţi, aţi uitat că vorbim aici din şi despre
propria-mi imaginaţie!?
Revin, adormeam şi ne trezeam ascultând hip-hop. Eram atât de implicaţi în fenomen
încât ajunsesem să credem că facem parte din Cartel. „Mafia este trupa şi Cartelul este gaşcă, / Cele mai mari vânzări în rap,
pe piaţa românească”. Talent? Cu carul. Atitudine? De cartier. Ne lipseau doar
câteva sute de dolari, să putem cumpăra negativele şi promovarea. Însă acest fapt
nu ne oprea să recităm toată ziua rime de bine. Iar când am fost invitaţi să cântăm
la un bal al bobocilor, la Liceul Pedagogic, credeam că în sfârşit venise momentul
promovării, trebuia să le facem cunoscut tuturor cine suntem! Fără prea mult timp
de gândire, ne-am trezit pe scenă, în faţa sălii pline, dar şi a profesorilor, urlând
din toţi rărunchii: „Cântăm pentru toţi fraţii
din pârnaia numită Seminar, capuuu’ sus!” şi multe altele pe care, spre dezamăgirea
domniilor voastre, nu le voi desfăşura aici.
Cum s-a terminat cariera mea artistică? În biroul lui Taica, cel care, între
timp, fusese tras la răspundere de colegii dascăli din Pedagogic. Spre dezamăgirea
noastră, se pare că aceştia nu se putuseră ridica la înălţimea actului nostru artistic.
Ştiam de ce am fost chemat în birou, aşa că în locul feţei ostentative de pe scenă,
o luasem pe cea de băieţel neprihănit de Altar.
- Ostropele - m-a repezit Taica - am auzit că te-ai făcut băieţaş de cartier!
- Nu, părinte, să vedeţi, io…, îîîî…, pfff!
- Bă, băiatule, ai de ales: unde vrei să cânţi, pe scenă sau în strană?
Realizaţi că această ultimă întrebare era menită să-mi frângă aripile… Şi, în
încheiere, vă las să ghiciţi ce am ales!
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Eşti liber o clipă?... Atunci scrie şi tu ceva, însă nu orice!