joi, 17 mai 2012

Sfânta Rita în Râmnicu Vâlcea


Sfânta Rita a intrat în viaţa noastră, a râmnicenilor, uşor ca o petală de roză purtată de adiere către locul deja ales pentru a-şi aşeza umbra. Iar unul din locurile pe care Sfânta l-a ales spre a-l ocroti cu umbra sa este Râmnicu Vâlcea, oraş aşezat la poalele Subcarpaţilor şi care, într-un fel anume, aminteşte de răcoarea Casciei.

În anul 2005, pe 22 mai, în Râmnic era aşezată piatra de temelie a unei biserici care deja îşi alesese ocrotitoarea – Sfânta Imposibilităţilor. La acea dată, în acel loc, nu exista decât o groapă imensă, în care se începuseră lucrările pentru realizarea fundaţiei care urma să susţină biserica românilor uniţi din această urbe. După mai multe încercări eşuate - cauzate de o societate post-comunistă care încă mai credea că se poate împotrivi voinţei divine -, începând cu acest eveniment, credincioşii parohiei greco-catolice au început să îşi trăiască visul, acela de a avea un lăcaş de preamărire a Milostivului Dumnezeu. Şi ca un vis s-a petrecut totul: într-un an şi patru luni, la 1 octombrie 2006, biserica cunoscută astăzi în oraş ca fiind numită a Sfintei Rita era sfinţită de trei episcopi, în prezenţa a sute de credincioşi veniţi să asiste la primul mare miracol al Sfintei din Cascia.

Şi visul-miracol continuă încă. Mie, ca preot, îmi este facil să realizez acest fapt. Oamenii care îngenunchează zilnic în faţa raclei din biserică care adăposteşte un fragment de os al Sfintei, sutele de bileţele - unele de cerere, altele de mulţumire - lăsate de creştini la Sfântul Altar, dar mai ales mărturiile credincioşilor care au simţit-o pe Sfântă alături atunci când au fost sau sunt în nevoi, toate acestea sunt dovezi incontestabile că măicuţa augustiniană mijloceşte intervenţia divină pentru toţi aceia care i se adresează cu încredere.

Este emoţionant să observi cum oameni atât de diferiţi - din cauza barierelor religioase sau culturale încă existente în România şi cauzate de reminiscenţele unei filosofii care îl mitiza pe om, punându-l în centrul Universului - sunt uniţi prin venerarea aceleiaşi margarete din buchetul de sfinţi ai lui Dumnezeu, Sfânta Rita. Aceasta, deşi a trăit în îndepărtata Umbrie, îşi face permanent simţită prezenţa în orice loc al lumii, sfărâmând orice tip de bariere, acolo unde poporul lui Dumnezeu apelează în ultimă instanţă la mijlocirea sa. Trandafirii aduşi zilnic în biserică, dar mai ales sutele de roze aduse pe 22 mai, an de an, ne întăresc convingerea că şi Râmnicu Vâlcea este unul dintre locurile umbrite şi iubite de Sfântă.

Pentru că ne dorim ca toţi locuitorii Râmnicului să o cunoască pe Sfânta cazurilor imposibile şi să se bucure şi ei de tovărăşia acesteia, am hotărât ca publicaţia lunară a parohiei să-i fie dedicată şi, astfel, am intitulat-o Roza din Mai. Mai mult, pentru că Margareta - viitoarea Sfântă Rita - s-a născut în acelaşi deceniu (1380) cu prima atestare documentară a oraşului nostru, ne face pe noi, cei care ne-am abandonat ocrotirii sale, ca fără dubiu, să o considerăm protectoare a Râmnicului Vâlcea.

7 comentarii:

  1. Sfanta Rita este sfanta imposibilitatilor! Si eu ma rog de multa vreme la Sfanta Rita si imi doresc foarte mult sa ma ajute si sa fiu unul din sufletele ajutate de ea. Am citit marturiile multor oameni din toata lumea ajutati, sper ca si rugaciunile mele sa gaseasca ascultari si implinire. De cand Sfnata Rita a intrat in viata mea si de cand ma rog la ea, am visat de 2 ori ca ii multumeam pt ajutor si ca mi-a ascultat rugaciunile. Ma framanta foarte mult acest lucru, dar cred din tot sufletul ca mu m-a amagit si ca rugaciunile mele sunt ascultate si ajutorul din partea Sfintei va aveni. Imi doresc din tot sufletul sa pot sa spun ei eu MULTUMESC SFANTA RITA!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa-l laudam pe Dumnezeu pentru toti sfintii sai pe care i-a ales sa fie mijlocitori ai rugamintilor si dorintelor noastre!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cornelia
    Intadevar sfanta Rita este mult ajutatoare celor care se roaga ei ...
    Eu sunt ortodoxa dar m-am rugat Sfintei Rita si ea nu a intarziat sa imi ofere ajutorul ei ,chiar in zilele care urmeaza am a ma duc la biserica si am sa-i ofer trandafiri si am sa ii multumesc pentru ajutorul primit ....si ii multumesc si pe aceasta cale ....MULTUMESC DIN SUFLET SFANTA RITA .....SFANTA MEA DRAGA SI FRUMOASA

    RăspundețiȘtergere
  4. Ca suntem ortodocsi sau catolici, calvini sau lutherani, mai putin conteaza in fata lui Dumnezeu atata timp cat suntem buni crestini. Niciodata nu voi spune ca unii sunt mai buni ca altii. Dar, parerea mea este ca, ce s-a stabilit in cadrul Sinodul de la Ferrara-Florenţa ca impacare intre cei de rit grec si cei de rit latin, Biserca Unita cu Roma a reusit sa intruneasca. Asa ca in Panthronul celor cu har nu vad nici un pacat in a te ruga fie la Sfantul Nectarie, Sfanta Rita, Sfantul Augustin sau Sfanta Cuvioasa Paraschieva. "Cine îl are pe Iisus de model în toate acţiunile vietii lui, acela şi-a găsit sensul vietii şi pacea sufletului lui. Recunoştinţa noastră faţă de Creator trebuie să fie nesfârşită. Toate popoarele lumii, chiar şi cele barbare, simt necesitatea rugăciunii de adorare, care este de fapt fondul oricărui cult religios" spunea Parintele Arsenie Boca sfant recunoscut de credinciosi, dar inca nerecunoscut de biserica ce a slujit-o.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Amin! Si, domnule D.N., va multumim pentru timpul pe care ni-l acordati!

      Ștergere
  5. Despre Sfantul Arsenie inca sunt multe de discutat. Nu-mi place publicitatea facuta in jurul Sfintiei Sale, asa ca e pt prima data cand am indoie4li legate de un sfant. Cat despre Sfanta Rita, m-a impresionat filmul care i se dedica, am auzit vorbindu-se de aceasta sfanta in telenovele , am citit despre ea si mi-a devenit draga. Bine, modelul meu este cel al Fecioarei Maria.

    RăspundețiȘtergere

Eşti liber o clipă?... Atunci scrie şi tu ceva, însă nu orice!