În sâmbăta aceasta, la ora 10.00, în biserica
Parohiei Române Unite cu Roma din Râmnicu Vâlcea, se vor celebra Sfânta
Liturghie şi apoi Parastasul care vor fi făcute mai ales pentru a ne aminti de pruncii
ucişi nenăscuţi (avortaţi). În cele ce urmează, voi face referire la acest
flagel moral care pare acceptat fără prea mari critici de lumea emancipată în care şi noi trăim.
De altfel, trăind într-o societate de sorginte
creştină, ar fi trebuit să ne fie la îndemână să respectăm cel puţin preceptele
divine esenţiale, printre care se numără şi ce a de-a cincea poruncă: „Să nu ucizi!” (Ieşirea XX, 13). Însă
realitatea este următoarea: fenomenul numit avort este extrem de răspândit,
foarte multe persoane apelând la acest delict care se împotriveşte vieţii. O realitate
tristă, agravată parcă de terminologia neclară care încearcă să micşoreze
gravitatea acestei fapte folosind termeni precum „întreruperea sarcinii” în
loc de „avort” sau „embrion” şi „făt” în loc de „copil”
sau de „prunc”.
Acceptarea avortului în mentalitatea actuală,
dar şi în legislaţie, este dovada unei crize a simţului moral (criză mult mai
primejdioasă decât cea aşa-zisă financiară)
deoarece suntem puşi în imposibilitatea de a discerne binele de rău, chiar dacă
aici discutăm despre dreptul fundamental la viaţă. Avortul este cu siguranţă
acel delict care defineşte nivelul josnic la care a ajuns etica lumii moderne.
Cuvântul avort
derivă din latinescul aborior, termen
opus lui orior (a naşte) şi, deci,
înseamnă a muri. Însă aşa cum ştim cu toţii, moartea este fie un fapt, fie un
act. Despre fapt putem vorbi atunci când avem de-a face cu un avort involuntar,
neprovocat şi neprevăzut, atunci când acesta este o întâmplare profund
regretabilă. Însă atunci când avortul este premeditat şi voit, el nu mai este
un fapt, ci un act; iar în această situaţie, Biserica nu vede simplul fapt al
morţii, ci suprimarea violentă a unei vieţi.
Oricât de multe definiţii ar încerca
susţinătorii acestui tip odios de crimă, avortul rămâne uciderea directă şi
deliberată a unui copil în faza iniţială a vieţii sale, fază încadrată între
fecundaţie şi naştere. Definiţii precum „întreruperea
cursului normal al sarcinii prin eliminarea produsului de concepţie mort mai
mic de 1000 de grame”, nu fac altceva decât să ascundă sub preş mizeria de
care putem da dovadă, crima comisă împotriva unei fiinţe umane lipsite de
ajutor, împotriva unui copil care nu se poate apăra singur. Substituirea
cuvintelor „viaţă” şi „copil” cu „sarcină” şi „produs de
concepţie”, din definiţia de mai sus, nu face altceva decât să încurajeze
dispreţul umanoizilor pentru viaţă şi
să transforme sânul matern din „leagăn al
vieţii” în „mormânt”, aşa cum remarca
Clement Alexandrinul († 215).
Dacă pretindem că iubim adevărul, suntem
datori să transmitem mai departe că viaţa este un dar de la Dumnezeu şi că avortul
este o crimă. Dacă Dumnezeu hotărăşte ca un copil să se nască, atunci
înseamnă că îi va purta de grijă şi în continuare. Iar în momentul în care Dumnezeu
ne dăruieşte un copil, suntem datori să spunem şi noi da vieţii, aşa cum
şi mamele noastre au spus da, necondiţionat, atunci când ne-au născut.
Sa nu uitam si de cei care "sprijina moral" o persoana care i-a o astfel de decizie (familie, prieteni, cunoscuti etc) a caror implicare este de cel mai multe ori hotaratoare, si mai grav deseori determinanta.
RăspundețiȘtergereDar cel care pune in aplicare actul-medicul- ce fel de "statut" are in aceasta ecuatie?
Ivan
Da Ivan, intradevar este dubioasa aceasta relatie medic-pacient. Lasand la o parte faptul ca medicul isi incalca juramantul de a ocroti viata; un alt fapt este uluitor atunci cand vorbim despre avort ca si despre o "operatie": la doctor vin doi pacienti sanatosi (mama si copilul), insa reuseste sa plece doar un singur pacient, si acela bolnav fizic, dar mai ales psihic (mama), cel de-al doilea pacient nemaiavand nici macar aceasta sansa...
Ștergereuf, uitasem... Ivan, iti multumesc pentru ca ne esti alaturi, iar Alinei transmite-i imbratisarile noastre!
Ștergereavortul este un subiect foarte delicat!
RăspundețiȘtergereDumnezeu sa-i ierte pe faptasi iar celor ce nu au facut sau nu au consiliat pe nimeni sa faca crime de genul acesta, haruri si binecuvantari de la Domnul!